Ales Stenar Stonehenge

24 september 2021 - Havdrup, Denemarken

Donderdag 23 september, vandaag zeggen wij gedag tegen Zweden maar eerst gaan we nog naar Ales Stenar. Het is echt vies weer als we hier naar toe rijden en wachten dan ook in ons kampertje dat het droog is.. Ales Stenar is een Stonehenge in de vorm van een schip en is rond de 1400 jaar oud. Vermoed word dat deze stenen niet zomaar daar liggen maar Ales Stenar heeft nog vele geheimen het is een schitterende plek. Als je de foto’s bekijkt kan je ook zien aan Gerard dat het er flink waait, hij vond het in eerste instantie toen we er heen liepen niet zo, maar niks zo veranderlijker dan een mens. Het was daar ontzettend gaaf, natuurlijk is het heerlijk als het lekker hard waait in dit ruige landschap want dan zijn de kustlijnen op z’n mooist. Ik heb er van genoten en had hier nog wel uren kunnen wandelen, maar Booh was in ons kampertje gebleven, ze houd niet zo van regen en harde wind vind ze al helemaal niks. Die hond houd alleen van mooi weer ☹️😂. We zijn ook nog even naar Hamn (het haventje) beneden geweest en hebben daar aan bijna €50.00 verschillende soorten vis en Zweedse Sandwich Toarte gekocht. Kost hier niks zei Gerard maar het zijn allemaal ons prijzen die aangegeven staan😂 dus met een paar hompen vis tikt het best hard aan. Na lekker uitgewaaid te zijn gaan we weer verder. Het gaat steeds harder waaien en langs de wegen liggen afgerukte takken, we willen over de brug van Zweden naar Denemarken. Nu maar hopen dat ze hem niet afsluiten met deze windkracht 8 a 9 maar hij is gewoon open. Gerard heeft echt met 2 handen aan het stuur over die brug gereden want ons kampertje werd behoorlijk door elkaar geschud. Booh vind het trouwens maar niks dat ons kampertje zo schud, helaas voor haar is het niet anders. We zijn dus weer in Denemarken en hebben een plekje gevonden in Havdrup, het is hier eerlijk rustig. We staan bij een boer/imker de hond ontvangt ons zeer enthousiast maar de eigenaar heeft denk ik zijn dag niet. Misschien komt het door het stormachtige weer en de regen, het formulieren invullen betalen en hij is weer weg we krijgen geen uitleg waar wat zich bevind. Ik ga dus zelf maar op onderzoek uit, vind het toilet met douche in een ruimte. Er zijn ook 8 hotelkamer in de omgebouwde schuur en een keuken. Het is wel allemaal schoon maar 1 toilet/douche op 8 kamers en 5 camperplekken is wel wat krap. De Zweedse Sandwich Toarte was erg lekker maar wij vinden de Zweedse Sandwich Toarte die ik zelf thuis maakt toch iets lekkerder daar zit een bite in en die miste we in deze maar de Toarte heeft best gesmaakt 😋. Vandaag weer gedoucht 2 dagen achter elkaar dat is echt een unicum deze reis 🤣.

1. Karin:
    24 september 2021
    Jullie Zweeds avontuur is nu ten einde nog een paasdagen Denemarken en Duitsland en dan zit ook deze vakantie er weer op.
    Weer een mooi avontuur om op terug te kijken.
  2. Han&Hen:
    25 september 2021
    Hi Ilse en Gerard, leuk om dit allemaal te lezen terwijl wij aan de andere kant van de wereld rond rijden in Canada. Die Rudolfs laten zich hier ook al niet zien.
    Groetjes, Henri en Hanneke 😊
  3. M. Portengen:
    25 september 2021
    Mooi dat jullie de verhalen elke keer weer doorsturen. Dat de brug van Zweden naar Denemarken nog open was met zoveel wind is bijzonder want hij schijnt nog al hoog te zijn. In Nederland gaat de afsluitdijk dan waarschijnlijk dicht. Ben benieuwd wat Denemarken nog voor jullie in petto heeft,geniet er nog maar van.
  4. Michel:
    25 september 2021
    Helaas Michel we zijn niet in Denemarken gebleven was alleen door reis. Denemarken word een andere keer daar is zoveel te zien