Garage, Amon en Mees

20 september 2021 - Ramnäs, Zweden

Maandag 20 september. De dag van de waarheid, ons kampertje start in 1 x dat is elke keer weer een wonder en ja het lampje brand. Voordat we naar de garage gaan eerst lozen, vullen en tanken, na het lozen/vullen word ons kampertje opnieuw gestart en wat scherts onze verbazing het lampje is uit. Toch gaan we naar de garage waar ons kampertje word uitgelezen en krijgen te horen dat de kabel en throttle body de boos doeners zijn en dat deze vervangen moeten worden. De prijs daar schrikken we toch wel even van, dan zegt de man dat dit besteld moet worden en dat dit zeker 4 dagen duurt voordat het geleverd kan worden. Dat gaat hem niet worden zeggen wij, dan krijgen wij het antwoord dat dit probleem niet onze motor kapot maakt als we doorrijden. Dit probleem heeft puur te maken met de hoeveelheid lucht die de motor nodig heeft, krijgt hij te weinig lucht dan gaat het lampje branden en door dit probleem kan hij ook moeilijk starten. Wij besluiten dan ook om gewoon door te rijden en in Nederland verder te kijken. Gerard denkt dat vocht ok een probleem is en de connectors geen goed contact maken. Gerard is een stuk geruster wantsen willen de motor niet in de soep rijden, nu dit niet het geval is gaan we dan ook op weg naar Amon en Mees. Onderweg komen we langs Wiks slot, voor de fiets was het gisteren te ver dus nu maar even gaan kijken. Het is een mooi slot maar als zoveel is deze ook dicht voor publiek van wegen de Corona, we maken een rondje er omheen en gaan dan weer verder. Wat wel leuk is dat ook hier in het buiten gebied de brievenbussen bij elkaar langs de weg staan, de postbezorger rijd in EE sport van Caddy met het stuur aan de verkeerde kant (Engels). Wel superhandig want de postbezorger hoeft de auto niet uit en al die dood lopende weggetjes niet in.Mees woont in Ramnäs, eigenlijk er net buiten in een schuur waar appartementen zijn in gebouwd. Toen wij daar aankwamen hadden we zo iets van we zitten niet goed een huis en een gebouw er naast en voor de rest niks. Lekker geklets met Mees en Amon, Mees gaat om 15.30 naar zijn werk en wij gaan met Amon naar de winkel voor boodschappen. Amon heeft eten voor ons gemaakt en wij slapen straks bij Mees voor de deur. Morgen trekken wij verder, we hebben al afscheid genomen van Mees want hem spreken we niet meer die ligt nog op één oor als wij weer verder gaan.

A4A95050-BB83-4D09-9116-6B2FE7787622F8E0974B-04B1-42F8-9E25-114714895FAC9E7FC832-8BB2-4DE9-BB63-18363A9FAD2B329C608C-E40C-4F7B-B784-73959B3238A9F8A894B6-9191-4B21-9E50-5E1C3485993EEBFCE50A-1EFE-4711-A4E3-35A8770E7FF4F7D6F421-B18C-4CA1-BF84-C583A9C3E82AFA207B25-6638-4B83-9513-E4D54953F2D0

1. Bertie Van den Eijnden:
    20 september 2021
    Dit is toch wel een spannende vakantie. Ik leef met jullie mee
  2. M. Portengen:
    20 september 2021
    Fijn dat de vakantie niet onderbroken hoeft te worden dus lekker verder tuffen.
  3. Karin:
    21 september 2021
    Jullie hebben ook altijd pech als jullie de grens van Nederland overgaan, volgende x gewoon bij je roots blijven, zeg ik.