Gotenburg

9 september 2021 - Göteborg, Zweden

Vandaag is het woensdag 8 september, rond 07.00 ben ik wakker en het regent. Balen denk ik want we willen straks Gotenburg verkennen op de fiets. Gelukkig is het nog vroeg en lig ik nog even te genieten van ons mooie plekke. Rond 08.00 is het droog nog wel bewolkt maar dat geef niet. Na het ontbijt vertrekken we op ons gemak naar Gotenburg, daar staan we op een camping die behoorlijk aan de prijs. Het word hier niet aangeraden om op een parkeerplaats of stelplaats te gaan staan, heb veel verhalen gelezen van mensen die dat wel hadden gedaan en waar van de camper is open gebroken en ook dat ze lagen te slapen en er geprobeerd werd om in te breken. Rond 12.00 zijn we gaan fietsen onze eerste stop was de Domkerk. Moet zeggen vond de kerk tegen vallen ook inside is het erg sober. The Feskekorke staat helaas in de steigers en is niet open. Dan maar daar de Oscar Frederick Church dit is echt een schitterende kerk van buiten, binnen is hij mooi maar toch redelijk sober. Ik had op Google Maps een logische route gemaakt van a t/m f om te bezichtigen maar als je bij a bent gooit Google alles eruit en ik had dit natuurlijk niet op papier gezet (weer wat geleerd). Ik weet dus niet meer de logische volgorde, maar aangezien we in Haga-wijk zijn gaan we maar mooie gebouwen en balkons bekijken. Het is een gezellige wijk met veel winkeltjes (helaas geen magneet gescoord) en cafeetjes. We besluiten om in het park Slottsskogen onze lunch te doen want het is prachtig weer. Het is een mega park met een wildpark, natuurhistorisch museum de botanische tuin en nog veel meer. De botanische tuin hebben wij ook bezocht maar helaas speelt mijn voet op door te veel lopen dus gaan we terug naar de fiets. Het gaat al naar 16.30 en Booh zit in de camper dus gaan we die kant op. Het word nog spannend of we de camping vinden want de powerbank is al leeg, Gerard heeft nog 10% op zijn telefoon en ik heb al niet veel meer. Ik zet Strava maar uit op dat moment staan er 20,5 km en volgens Google moeten we er nog ruim 8km bij elkaar  weer bijna 30 km. We moeten  aardig door fietsen als we niet met lege Telefoons willen komen te zitten en dat is niet zo makkelijk, Gotenburg mag dan wel fietspaden hebben maar je word alle kanten opgestuurd je moet constant naar de andere kant van de weg. Het fietspad is voor beide richtingen en ligt 9 van de 10 x aan een kant van de weg. Als je net denkt dat je goed zit moet je weer naar de andere kant van de weg. Wij vonden het zeer verwarrend maar ook dit is ons weer gelukt. We hebben gedoucht dat is weer een plus punt en als avondeten hadden we Zweedseballetjes met walnotenbrood, Booh vond de Zweedseballetjes ook erg lekker.

1. Bertie Van den Eijnden:
    Mooie verhalen
  2. M. Portengen:
    9 september 2021
    Het zijn niet alleen de kilometers met de camper maar dus ook met de fiets,zo zie je natuurlijk veel meer.
  3. Anneke en Henk:
    9 september 2021
    Geniet van jullie verhalen en de mooie bezienswaardigheden..
  4. Karin:
    11 september 2021