Uppsala

19 september 2021 - Uppsala, Zweden

Zaterdag 18 september. Ik heb gister ons laatste pak DE koffie aangepakt, had niet verwacht dat we 3 ponds pakken koffie binnen 4 weken op zouden drinken. Dan maar meer aan de thee dat is ook warm. De dag begint ook met regen en heer langs het meer is het bitter koud, toch Zijn we de dag met goede moed begonnen maar deze was ook weer gauw verdwenen want toen de motor warm was van ons kampertje was blingbling en het lampje brand weer. Toch maar weer contact gezocht met de ANWB alarmcentrale, duurde lang het was druk. Die hebben ons weer verbonden met een technische dienst in goed overleg door gereden naar Uppsala is een redelijk grote stad om daar maandag de storing uit te laten lezen want dat doet de SOS dienst die gisteren bij ons waren niet. We wijken dus van onze route af en gaan al helemaal niet naar Amon en Mees, het lijkt ons verstandiger om in de bewoonde wereld te blijven en niet naar in het bos gelegen stuga te vertrekken om daar gezellig met de boys vuurtje te stoken. We staan nu op een stadscamping met wasmachine en droger en dat is van lieverlee ook wel wat waard, het douchehokje puilt uit van de vuile was. Uppsala zat ook in onze route alleen niet vandaag tot maandag, maar wat maakt het uit morgen gaan wij gewoon Uppsala verkennen op de fiets want mijn pootje heeft nog wel wat extra rust nodig. Uppsala ligt een stuk zuidelijker in Zweden en dat kunnen we goed merken aan de temperatuur die is hier een stuk aangenamer, Gerard ruilt zijn muts weer voor pet overdag. Het is hier ook een stuk drukker dan in de bergen al hebben we begrepen van mensen die hier wonen en die we tegen kwamen in de bergen dat het dit jaar voor september erg druk is. Ach je wat maak het uit we maken van de nood een deugd de was is weer gedaan je kan de ruimte per 3 uur boeken voor SEK 75 met wasmachine en droger. Alleen is het wel handig als de Zweden leren om de instructies waar dan ook ook in het Engels erbij te zetten, het blijft toch elke knäckebröd. Maar ook deze keer is het weer gelukt en zijn we happy met schone kleren.

E6A67F1D-B2F5-4411-8DDF-44BB03C16174491A5DEE-A6AE-4485-A093-E83FEB5846F3

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Barbara Dijke:
    19 september 2021
    Wel tijd nemen voor een fika-moment hé!!! Dat kan heel goed in koffiebarretjes enzo. Zelfs bij de ICA kan dat.
  2. M. Portengen:
    20 september 2021
    Hoop dat het probleem met het lampje nu echt wordt opgelost dat geeft wat meer rust. De was is dus weer schoon ,lekker toch,elk nadeel heeft een voordeel.