Weer naar de kust
3 oktober 2024 - Barrow-in-Furness, Verenigd Koninkrijk
3 Oktober
Gisteravond hadden we het er over wat we tot nu toe het mooist vonden aan ons reis door Schotland/Engeland. Met grote plus punten kwam de kust naar voren en vooral de Noord kant. Conclusie we gaan aar de kust morgen.
Gisteren kwam ik er ook achter dat de verlichting van de Fietsendrager het niet deed, de stekker was los getrild door al die slechte wegen hier.
Gerard heeft vanochtend nog even zijn stofzuigertje gehanteerd, alles weer mooi schoon.
We gaan op weg stoppen nog even bij de containers om het afval te dumpen en nog even te plassen. Als ik terug loop naar Ons Kampertje zie ik dat 1 lamp 💡 het niet doet van de Fietsendrager. Terwijl ik daar net wat van wil zeggen zegt Gerard al tegen mij dat er een lamp stuk is. Deze eerst maar even vervangen voor dat we de weg op gaan. Nu dat even zit wel tegen, Gerard moest wel even prutsen om het weer voor elkaar te krijgen. Alles doet het weer dus we kunnen op pad.
We tuffen van het ene meer naar het andere meer, door een uitstekend hike gebied. Dat is te merken ook het is druk. Veel mensen op de been lijkt wel dat ze hier niet hoeven te werken . Alle parkeerplekken/plaatsen zijn vol. Het is ook schitterend weer de ☀️ schijnt uitbundig en de mensen hier willen ervan genieten.
De weg naar onze eindbestemming van vandaag is zwaar werken voor Gerard. Het gaat van omhoog naar omlaag, slinger de slinger en hobbel de hobbel. We worden weer fink door elkaar geschud en de weg is net breed genoeg voor een tegenligger die niet te groot is. Onderweg toch even stoppen bij de Aldi brood en eieren zijn op en het nodige snaai werk ook. Gerard ruilt zijn lange broek om voor een korte en een t-shirt, ik trek ook een t-shirt. Hierna gaan we naar onze eind bestemming.
We hebben Ons Kampertje neer gezet, dan ga ik met Boda naar het Strand met veel keien zodat Gerard even kan rusten want het was een intensieve rit. Ben ongeveer 1.5 uur weg en doe een kleine 5 km samen met Boda die haar beweging ook nodig heeft en zo kan ze een beetje ontstressen.
De public roads hier zijn wel heel apart, kom je bij een hek dan denken wij als Hollanders hier mag ik niet in dan staat er een bordje public road en je loopt zo over iemands erf of land tussen de schapen schaap 🐑, koeien 🐄,of paarden 🐎. Je moet wel alle hekken onderweg weer achter je sluiten.
Foto’s
1 Reactie
-
Michel:5 oktober 2024Een lekker zonnetje tijdens een wandeling is natuurlijk heerlijk maar die donkere luchten zijn ook mooi.





