Reisdag

27 september 2024 - Argyll and Bute, Verenigd Koninkrijk

26 september

De dag begint goed Gerard laat Boda uit en spot 2 herten maar heeft zijn telefoon 📱 in Ons Kampertje laten liggen. Ze zijn trouwens zo weg met Boda erbij. Er zijn weer American  tv pancakes Gerard happy, ik vind ze trouwens ook lekker hoor.

Na gecontroleerd te hebben dat alles dicht en vast zit gaan we op weg naar onze eerste stop. Het lege van de cassette en het vullen van water deze keer zowaar tegen een kleine donatie. Stop 2 diesel heeft Ons Kampertje ook nodig en lucht in de banden . Helaas kunnen we niet bij het lucht iemand heeft zijn truck ervoor gezet. Klein stukje verder op is nog een pomp dus gaan we daar de banden oppompen en dan, dan rijden we verkeerd. Je kan hier nergens keren op die weggetjes dus zijn we zo 15 mijl verder en staan we bijna weer bij onze overnachtings plek voordat we kunnen keren.

Deze weg bestaat alleen maar uit bochten, Gerard voelt zich net Max Verstappen en 🏎 van de ene naar de ander bocht. Ik hang ver aan de beugel en klem me weer  vast in de stoel. Toch is het een hele mooie route die veel langs de kustlijn gaat, er word niet veel geklommen het is wel de hele tijd schakelen Mey al die bochten. Het is hard werken voor Gerard.

Ook in Schotland doen ze helaas aan kaal slag, zo zonde. Hele kale stukken waar alle bomen 🌲 🌳 🌲 🌳 zijn gekapt, het is net echt een mooie gezicht.

Wat opvalt is dat de kerkhoven 🪦  heel veel op idealistische plekken zijn, met geweldige uitzichten boven op een klif, tegen een bergwand of in het weidse landschappen tuffen dwars door dorpen en iets van een stad met een gave brug.

Het doel was het nummer wat Gerard de hele tijd zingt Mull of Kintyre maar dat is nog een heel eind z’n 110 km zakken en Google zegt 2 uur. Wij hebben van lieverlee hier geleerd verdubbel de tijd maar. We zitten niet in een raceauto 🏎. Ons Kampertje kreunt en steun over de weggetje hier. Wijs besluit geen Mull of Kintyre we gaan weer omhoog richting Glasgow. 
 

We zetten Ons Kampertje voor de nacht neer in Maine Mhor National Nature Reserver op de plek waar overzicht camping is toegestaan. Het is best druk over dag met mensen die hun hond komen uitlaten en de Tileworks trail gaan lopen, deze is allen een kleine 700 meter lang 🤣🤣. Hier hebben we voor het eerst helemaal alleen gestaan.

Het weer de ochtend begint wat bewolkt ☁️  en het is frisjes. Tegen de middag komt steeds meer de ☀️. Weer een mooie dag

Foto’s

1 Reactie

  1. Karin:
    27 september 2024
    Dus geen Mull of Kintyre maar Gerard heb je een mail gestuurd over onze eigen wals koning voor volgend jaar juli