Op bezoek.

9 oktober 2025 - Malnate, Italië

We begonnen vandaag de dag met croissantjes en Duitse kruidenboter, best een goede combi.  Gerard ging nog even met zijn stofzuigertje door Ons Kampertje en dan gaan we op pad. 

Eerst maar naar de LPG, die Italianen zijn mooie laaie lichters. LPG mag je niet zelf tanken en dan word er gelijk €0.13 per liter bij op geteld. 

Hierna gaan we naar Castello Mancapane, althans dat is de bedoeling. Alleen weet onze Navi Girl de weg niet. We worden  steeds hoger en steeds nauwere straatjes gestuurd over die mooie gladde stenen. Tot dat we in een flessenhals komen. Dat word keren en samen lukt dat zonde schade te veroorzaken aan Ons Kampertje of aan een huis. De zelfde weg terug en ik zie het kasteel liggen  we gaan het nog 1x proberen maar ook hier word de weg te smal en we kinnen Ons Kampertje nergens parkeren, helaas dit gaat hem niet worden lopen is bijna nog 1.5 uur. We hebben aardig wat van het stad Sondrio zo gezien en het onderste deel is niet echt om van naar huis te schrijven maar hoger word het sfeervol. Ik begrijp waarom veel Italianen in die kleine autootjes rijden ook de jongemannen, het is niet te doen met een grote bak door die smalle stijlen straatjes.

Het wegdek is ook niet je van het gewoon weg beroerd en dan weer een stuk nieuw teer. We rijden naar Malnate. Over de SS38 Expresweg door de wereld beroemde Stelviopas en de SS36 ook wel de Del Lago di Como e dello Spluga dit is een Supet Strada op deze wegen hoef je geen tol te betalen. Mooie route maar ook 23 tunnels bij elkaar hebben we z’n 25 km door tunnels gereden waar van de langste 4660m was.

In Malnate hebben we met Mirco een oud box pupil van Gerard afgesproken, hij komt naar de kloostertuin. Heerlijk bij gekletst en Mirco vond het een eer dat wij hem kwamen opzoeken  

Een weetje van het klooster, wij lopen hier weer met een rol wc-papier over het terrein . 

IMG_6302IMG_6308IMG_6307IMG_6298IMG_1461

Foto’s

2 Reacties

  1. Ben en Karin:
    9 oktober 2025
    Echt camping gevoel met je pleerol onder je armen🤣🤣😘
  2. Ilse:
    9 oktober 2025
    Ja echt terug naar af