Missen een krabbel

5 september 2024 - Calais, Frankrijk

5 September

Vanochtend rond 9.00 naar Calais vertrokken, we hebben de tijd al is het wel wat drukker dan normaal zegt onze navi dame. Ik tuf dus rustig richting de Ferry, onderweg willen we nog even tanken en dat gaat niet zo gemakkelijk. Onze passen worden niet geaccepteerd blijkt dat je op heelveel plaatsen alleen kan tanken met een Franse bankkaart 😤 (stomme Fransen).

Na het geëmmer bij de pomp en geen diesel gaat Gerard weer voor het eerst een stukje rijden en dat gaat goed al is het pootje nog steeds dik. Op naar de Ferry dan maar. Bij de poortjes pascontrole de dame glimlacht naar ons en checkt Boda’s paspoort ze bladert en bladert en dan zegt dan u mag niet mee. WAT alles was goed ! Nee ze mist parasiet krabbel maar Boda heeft deze wel gehad en nergens op jullie site staat dat het bij de dierenarts gegeven moet worden. Dan kijken ze je alleen maar aan en zegt van weer u heeft geen krabbel in het paspoort u mag niet mee, u moet in Calais naar een dierenarts voor de parasieten wormenkuur en dan 24 uur wachten voordat u naar de UK mag. Het maakt niet uit wat je zegt of doet je mag er niet door. 

Dit kijkt niet het enigste wat niet goed is gegaan WE ZIJN DE CAMERA VERGETEN.😩

Dus gaan we met de lijst die we gekregen hebben opzoek naar een dierenarts om weer een wormenkuur te geven en de fel begeerde krabbel. We hebben nu tijd zat wat vandaag gaan wij niet met de Ferry dus eerst maar opzoek naar een bemande pomp. Dan kunnen we contant betalen als het weer niet lukt met de pas. Diesel is gelukt en na het bellen van de 7 dierenartsen is er 1die er opneemt en daar kunnen om 14.00 met Boda heen.

Wat is die hond gestrest, ik weet dat ze rijden in Ons Kampertje helemaal niks vind. Zo lang Ons Kampertje stil staat is er niks aan de hand maar start niet de motor waar dan zit mevrouw gelijk te beven. Gerard gaat met Boda naar de DA en ik blijf in Ons Kampertje. We staan nu niet echt ideaal en als het moet kan ik dan weg rijden. Boda heeft geen zin om die pillen te slikken wat de DA raar vond want het zijn lekkere pillen maar Boda is niet gek. Het is een ramp als zij een pil moet maar pindakaas doet wonder. Pindakaas komt Gerard dan ook halen. We hebben een 1/2 liter emmer pindakaas mee, de DA vroeg of wij het ook aten hahaha. Gerard heeft gelijk spul meegenomen voor gestreste honden want je word echt gek van haar. Ik kan zeggen was weer een leuke rekening. 

Nog een bijkomstigheid een paar jaar geleden was Calais erg in het nieuws dit omdat veel mensen uit Afrikaanse landen probeerde naar het VK te komen ze klommen over de hekken en drongen de laadruimte van vrachtwagens binnen.

Als je door de omgeving rijd waar de ferry’s aanmeren lijkt het wel oorlogsgebied overal grote hoge hekken met Barp wire zoals de Engelsen zeggen dus rollen prikkeldraad hier en daar zie je nog een plukje van de mensen lopen die hun geluk willen beproeven in het VK

Hierna hebben we maar een plekje gezocht waar we kunnen overnachtend niet te ver weg. Het is iets meer dan 15 min morgen rijden naar de Ferry, ons werd geadviseerd om rond 12.00  te komen en als alles goed gaat gaan we dan op de zelfde tijd als vandaag 14.20 met de Ferry. Een ding hebben we vandaag geleerd, hoe je het boarding terrein af moet. Hebben we vandaag 2x gedaan 😂

FINGERS CROSSED

Vandaag geen Foto’s naar wel die van gisteren

7E6C2D68-C010-474F-A427-50E2EC21667EB72C51CF-FA63-49F7-8FDF-48DF5E2F28B895A70F61-4ED5-4E2D-BDB5-75B7A3CB090E6C953EA1-9794-4DFF-AEC0-707FF0364400F5CBC918-DDB5-4E5B-B623-40A311C5B4E318FFD671-264E-4FEE-9EF1-04F8C7864185 

Foto’s

2 Reacties

  1. Ben en Karin:
    5 september 2024
    Oei, ja die Engelse zijn niet mis, als het erop aankomt, maar goed als alles mee zit, rijden jullie morgen van de Ferry de UK op😘
  2. Ben en Karin:
    5 september 2024
    Oei dit begint al goed, ja die Engelse zijn niet mis op dat gebied, in Nederland kan alles, maar als alles goed gaat zitten jullie morgen in de UK