22km verder

23 september 2023 - Beverungen, Duitsland

23 september, Omdat we hier 2 nachten staan doen heerlijk rustig aan maar moeten wel rond 11.00 bij de slager zijn voor een bot voor Boda, we kopen echt een mega 🦴 voor €4.00. We lopen daar het stadje helaas zijn er veel straten open gebroken in het centrum en dat haalt de charme uit het centrum. We vinden een Duitse bakker/cafe en nemen daar een Duitse boterkoek en Cappuccino, de boterkoek is heerlijk maar de cappuccino is slap. Het stadje is een beetje doods er valt niet veel te beleven. Ik wil wel naar het Apothekersmuseum daar aangekomen blijkt deze allen op woensdag en zondag van 15.00 tot 18.00 open te zijn, gaat dus niet door. Gistermiddag toen we door het stadje liepen kwamen we langs een makelaar en dat stonden vakwerkhuisje als kersthuisjes in de etalage. Je raad het al die willen wij ook dus vandaag zijn we opzoek gegaan in dit stadje naar deze huisje, niet te vinden 😩. Al Lopend naar Ons Kampertje komen we weer langs het kerkje deze is heel oud, van voor 1150 want dan is het kerkje verbouwd als romanische Pfeilerbasilika, het is een eenvoudig kerkje met mooie glas in loodramen.Ik klim nog even in de preekgestoelte zat geen hek of koord voor en dan kan je gewoon niet laten. In de wandeling terug besluiten we om wat anders te zoeken het valt toch wat tegen. Dit stadje hoort bij de sprookjesroute, we hebben Doornroosje gevonden maar het kasteel wat een behoorlijk stuk verderop staat is dicht van wegen renovatie, heel jammer. In Ons Kampertje gaan we opzoek naar een andere plek, deze vind ik en wel 22km verder, Beverungen een stellplatz langs rivier de Wezer staat gelijk een stuk leuker, sfeervoller. We hebben gras en dit vind Boda heel fijn, de rivier voor ons met een pondje voor fietser en wandelaars. Het leeft er komen regelmatig fietser of wandelaars voor bij die genieten van het mooie weer. Ja we hebben nog steeds zon met een kleine 20gr. Morgen bedenken we of we nog 1 nacht blijven want er is hier een ruïne aan de overkant van de Wezer en de Weser-Skywalk Hannoversche Klippen schijnt heel mooi te zijn. Vanavond gaan we bij de Alternatieve Linde eten, het eten smaakte goed, de wijn ook een heel groot glas vol. De bediening was deze keer zeer vriendelijk.

09B2DC42-D3A6-45FA-A5D4-5A2EA4FFB1CB791BC569-578D-461F-9A28-AAFB5960D2CE9C8671E2-D740-44B4-9A18-65CF3E0F5D2219831899-5918-4BA9-8595-1CF5A8BD76E10B3D8607-E0B5-4946-9B22-90C5474252AFC5CE800D-8D0B-4A6A-B026-608E5F934CCD

1. Karin:
    24 september 2023
    Vandaag eindelijk een beetje goede WiFi, dus ff snel jullie reisverhalen gelezen en foto’s bekeken. Leuke verhaaltjes Zus, jullie hebben Duitsland aardig op de kaart gezet
  2. M. Portengen:
    25 september 2023
    Jezus wat een bot, zeker van een dino😀.
    Veel plezier op de klippen morgen,lijkt me een mooi trip.