Nimshuscheid
26 september 2025 - Nimshuscheid, Duitsland
na een hele goede nachtrust Zijn we de dag echt op ons dooie akkertje begonnen met een lekker ontbijt. Gerard ging daarna de boel bij elkaar pakken en ik ging nog even bij het water en de skikabelbaan kijken. Het is echt een mooi plekje alleen er is niks, een paar vuilniscontainers. Heerlijk rustig, alleen in de zomer zal dat wel anders zijn. Er staat ook een grote womo wij hebben het gevoel dat de man er in woont en hier al een tijdje staat, niet gek je staat voor niks vraag me alleen af waar leeg hij zijn cassette of hij moet een droogtoilet hebben. Na wat foto’s gemaakt te hebben gaan we rond 11.30 op weg.
Onze bestemming Nimshuscheid Welkom op mijn oprit nr:67. Maar goed nog geen uur onderweg of we zitten bij de Mac met een lekker bakkie cappuccino. Dir keer hebben we geen kaart voor de mifirouter gekocht, hebben best allebei een grote bundel en af en toe wat downloaden bij de Mac moet het goed komen. We zitten daar heerlijk in het zonnetje☀️ wel achter glas maar toch, de zon doet je goed. Het is dan ook behoorlijk warm in Ons Kampertje als we daar terug komen.
Tijdens de rit van z’n kleine 200 km valt mij op dat ik maar 1x een zonnepanelenpark heb gezien, dat is in Nederland helaas wel anders. Hier staan nog wel de praatpalen en ook in de andere landen waar we doorheen gereden zijn. Het zijn ook moderne landen en toch staan de praatpalen er nog maar in Nederland zijn ze uitgestorven.Helaas word er redelijk veel aan de weg gewerkt en hebben we regelmatig een kleine stau waardoor we er wel wat langer over doen om bij Anja en haar kids te komen. Boda heeft het zwaar Ons Kampertje is niet haar ding, zo lang we stil staan vind ze het goed maar als de motor gestart word wilt ze weg. Dan rijden we ook nog door de Vulkaan Eifel met vele bruggen en hele hoge dalbruggen en dat vind ze echt helemaal niks ze kan het niet zien maar denk dat het anders voelt dan de gewone weg.
Als we bijna in Nimshuscheid zijn krijgen we het adres van Anja. We worden harte ontvangen en krijgen uitleg van de 11 jarige Iris, waar de toilet en de douche zijn we die willen gebruiken, een waar we de afwas kunnen doen en hoe het afval gescheiden moet worden.In de tussen tijd verplaats Anja haar auto en zegt ons op het asvalt te blijven want het gras is te nat en Kom je dan niet meer weg. Ik haal ons Holland pakketje te voor schijn (dat had echt niet gehoeven) maar Iris was super blij met de stroopwafels en de gemengde drop, we kwamen haar al heel gauw tegen met een stroopwafel.
Gerard heeft heerlijk gekocht aardappelkroketjes met zuurkool+ spekjes en een kipfileetje. Hij de afwas ik de douche waar een behoorlijk sloot water uitkom en lekker waar is.
Voordat we morgen verder gaan, eerst nog even een mooie wandeling maken want de Vulkaan Eifel is prachtig.
3 Reacties
-
Ben en Karin:26 september 2025Grappig Zus, ik had deze ook WOMO ook staan voor onze heenreis maar zat te ver uit de route
-
Ilse:26 september 2025Ja de kans is groot er zijn er niet zo heelveel in Duitsland
-
Michel:27 september 202511 jaar die kleine komt er wel in de toekomst.









