Wasdag

3 oktober 2025 - Fischen im Allgäu, Duitsland

Het is fris is vanochtend, bevroren dauw om 8.00 is het 1 gr en om 8.05 draait de eerste was. Gerard grijpt deze gelegenheid aan om na het ontbijt te gaan poetsen. Ruim 2 uur later de 2de was, wat niet in de droger kan hang ik aan een lijn. Het is best warm in het zonnetje dus dat krijg ik wel droog. Voor dat we gaan rijden eerst allebei nog 1x uitgebreid douchen, water bijvullen het is dan ook al bijna 15.00 als we deze mooie plek verlaten om een klein uurtje verder te gaan zodat we morgen ook in een uurtje zijn bij de volgende uitdaging.

Onderweg nog even een brood scoren dit blijkt een hele uitdaging te worden. Als ik de Lidl google zegt google gesloten, wat dat is vast niet goed. Hebben hier regelmatig geen bereik dus krijgt dat de schuld. Volgend winkel de Aldi Kempten kunnen we niet komen dan maar weer verder. Proberen nog een ander super die we onderweg tegen komen maar dicht. Als ik beter op gaat letten zie ik dat alle winkels dicht zijn en het is vrijdag waarom wat is er aan de hand. Google geeft geen antwoord, geen bereik en geen brood. Dan maar verder rijden en geniet van het mooie Beieren. 
 
De dorpjes hebben allemaal hun eigen kerk met die typische torens die allemaal het zelfde zijn alleen het dak kan verschillen. In de verte doemen de bergen op van Oosterrijk,  het is een prachtig gezicht.

Bij alle huizen liggen stapels hout, hier stoken ze nog op hout in combinatie met olie. Hier geen gezeur over fijnstof en roetfilters.  We komen steeds dichter bij onze slaapplek aan de rand van Beieren en vlak bij de Oostenrijkse grens. Aangekomen bevalt hij ons niet dus we rijden verder naar plek 2 ook deze  valt erg tegen dan nog maar even door. Her blijkt niet mee te zitten deze word het al helemaal niet. Dan blijft er nog een over, tja dicht op elkaar maar er is nog plek met zoveel camper op een paar 4 kante meters sta je wel veilig. 

Daar horen we dat het een nationale feestdag is 3 oktober, tja dat weten wij natuurlijk niet als Hollander en wat vieren ze dan.  Deze feestdag is nog niet zo heel erg oud. In 1990 is deze feestdag geboren ter herinnering aan de hereniging van Oost en West en dat word goed gevierd maar wel op zijn Duits. 

We zijn ook het stadje Fischen im Allgäu nog in geweest. Van ver hoor je de koeien al die in de alpenwei lopen, ze hebben allemaal een bel om. Het is een heel aardig stadje met een Bäckerei daar word morgenvroeg brood gehaald zodat we met een vol maag op pad kunnen. Ook hier alles dicht en wat wel open is aan restaurants en biergardens zit barstens vol. Wij eten dan wel in Ons Kampertje, van die lekkere gevulde aardappeltjes die ze hier verkopen. 
 

IMG_6072IMG_6073IMG_6074IMG_6075IMG_6079IMG_6083

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s