De 2 mädchen en de Struisvogels

21 september 2023 - Lautzenbrücken, Duitsland

21 september, Gisteravond hadden we het plan om naar Monschau te gaan maar naar de weersvoorspellingen gekeken te hebben zijn we daar maar vanaf gestapt. We gaan toch weer  iets meer Duitsland in en hopen dan de regen voor te blijven. Toen ik vanochtend mijn gordijntje opzij schoof zag het er veel belovend uit. Het zonnetje schijn en ik dacht toch nog weer voor een jurkje. Ontbijtje erin en als de huishoudelijke taken zijn gedaan start ik de motor en rijd Ons Kampertje van de blokken. Gerard ruimt de blokken op, we hebben groter gekocht vorig jaar van die kleintjes waren vaak niet voldoende om een beetje recht te komen.  Maar deze zijn behoorlijk zwaar en moeten onder Gerards bed en dat krijg ik niet voor elkaar. Met mij weer achter het stuur vertrekken we naar Lautzenbrücken weg van de regen die deze kant opkomt. Als we Mayen verlaten zitten we al snel op een B weg, we rijden zelf een kleine 40km over een A weg en dan is het over en klem weer op de K wegen. Ons Kampertje slingert door de dorpen en elke keer verbaas ik mij weer dat je dwars door de dorpen gestuurd word, ook de grote jongens van 7.5 ton gaan dwars door die dorpje. Ja het is nog al lastig hier in de bergen om het doorgaande verkeer om de dorpen heen te sturen. Het is een rit van iets meer dan 90km en we hebben geen bauwstelle 😃 onderweg. Alleen het laatste stuk is dan weer een raadsel mag ik hier rijden het pad is zo smal dat het al lastig is om 2 te gemoed komende fietser te laten passeren. Terug kan je niet dus rij ik maar gewoon door en komen we op onze bestemming. We zitten nu midden in nowear maar het is een prachtige plek. Het is een struisvogelfarm, het is hier echt heerlijk rustig en de sanitaire voorzieningen zijn luxe. Het word een dagje struisvogels kijken maar eerst moeten we nog op de fiets we zijn namelijk vergeten brood te komen. In Mayen stonden we om de hoek bij de Lidl maar vergeten. Dus de fietsen worden van de drager gehaald we zetten Google aan want ook wij hebben geen idee hoe we in het dorp moeten komen. Google weet de weg we worden weer over gravelpaden gestuurd, dit fiets niet fijn al mogen we blij zijn dat we deze keer op de fietsen konden blijven zitten. Toch is Google soms weer de weg kwijt en moeten we paden in die er niet zijn, met een redelijke omweg zijn we toch bij de Lidl gekomen. Brood en lekkere broodjes gekocht, ook wat sokken want dan hoef er niet meer gewassen te worden. Sokken voor Gerard maat 47/50 die heb ik in Nederland nog nooit gevonden, ze zijn dan ook mega groot (valt helaas niet goed te zien op de foto) maar passen wel. Al met al hebben we 13,50km gefietst om een brood te kopen 😂😂 zo hebben we wel onze beweging weer gehad voor vandaag. Er is nog een camper bij gekomen met een Duits stel en een jonge Duitse herder Berts. Lief beest net zo oud als Boda en ook loops, ze hadden de camper op de andere hoek gezet ivm de loopsheid van Berts niet weten dat Boda ook een mädchen is. De man kwam het al gauw vragen. Iedereen blij 2 mädchen dan kunnen ze fijn met elkaar spelen. Wat een luxe hebben we hier een hele mooie toilet en een heerlijke douche met de keuze ga ik onder de regendouche of pak ik de of pak ik de douchekop met harde straal. Wat een genot bijna hemels 😇na 3 weken een normale douche geen munten of drukknoppen maar gewoon aan en zelf de temperatuur kunnen regelen 😁😁. Ik heb nog een rondje om de velden met struisvogels gelopen, het zijn best mooie beesten en ze zijn een partij nieuwsgierig. Als ik terug ben bij Ons Kampertje is Gerard er niet staat wel een open blik bier, denk dus dat hij naar de wc is. Blijkt niet zo te zijn Gerard komt mij halen hij staat bij de buren te praten en ze vragen of ik ook kom. Hebben daar een tijd staan praten, hele aardig mensen maar het is al 18.30 het begint fris re worden, we hebben nog niet gegeten en ik krijg last van de rug van het hangen. Het is 19.00 geweest als we terug naar Ons Kampertje want het begint te dreigen donkere wolken komen er aan. We zijn dan ook nog maar net binnen of het begint te onweren  🌩 en echt keihard te regenen, je kan geen gesprek meer voeren. Helaas is het niet gelukt de regen voor te blijven. De lekkere broodjes pizza, worst/curry broodjes gaan in de oven weten makkelijk vanavond. Wat opvalt dat de kleinere camperplaatsen, hier kunnen er 5 staan gezelliger zijn dan de grotere camperplaatsen.

E99D972F-3F43-43FB-ABFE-BB40BF10F3AE0E1EEF01-E454-41B2-B93A-6BC148B4ABA8C0A3762A-D4CB-4DAD-BD50-F00DE3065D6DD7DC7850-86EE-468B-B596-771DC34E911450660491-D714-4A63-BF7F-5E41BCFAF577DDA38BC5-1A08-4E95-A620-077450AEE335

1. M. Portengen:
    22 september 2023
    Klinkt allemaal weer lekker knus,als de buik maar gevuld is.😀