We doen maar 65km

19 september 2023 - Mörsdorf, Duitsland

19 september, We hebben een slome ochtend om dat we maar 65km verder op gaan. We doen ons ontbijtje, Gerard gaat extra lang met Boda wandelen en spelen. Ik zorg dat alle luiken dicht zitten, rolluikjes omhoog en alle kastdeuren vergrendeld zijn alles wat los staat word of in de gootsteen gelegd of op het dienblad met antislip op tafelen. Ik wacht op Gerard en Boda en kijkt in die tussen tijd naar de Moesel en de boten die voorbij komen. Ik zie tot mijn verbazing een klein binnenvaartschip de grote die vroeger door de Zweth een vaarde. Als Gerard en Boda terug zijn rond start ik rond 10,30 de motor. Eerst maar even grijs water lozen, meestal staat deze gewoon open want het is tenslotte alleen water de Europese campers hebben niet het systeem die ze bv in Amerika hebben wij hebben allemaal,een chemische toilet aan boord en geen strondslang. Maar omdat we op een camperplaats met grind stonden kan je dat grijs water niet zo makkelijk laten lopen. Dus ik rij naar het loos punt, alleen is het nog al lastig om goed boven de put te komen deze is vrij klein en afvoer zit ver onder Ons Kampertje. Gerard zegt ik weet nu hoe het moet laat mij het maar doen, ook goed denk ik dus Gerard kruipt achter het stuur om Ons Kampertje boven dat loos gat te krijgen. Stiekem ben ik blij dat ook Gerard Ons Kampertje er niet goed boven krijgt het meeste water loopt er naast. Daar is ook het punt voor de chemische toilet die word ook gelijk geleegd en het water word bijgevuld zodat we vanavond even kunnen douchen  🚿  🚿.  Na dit allemaal gedaan te hebben vertrekken we na dat we eerst proviand hebben gehaald naar onze volgende bestemming. De Carmen in Ons Kampertje zegt 1 uur en 4 minuten, Jahja natuurlijk, ik zeg schertsend tegen Gerard maak er maar 2 van. We beginnen goed de ene haarspeldbocht naar de andere omhoog en wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden met weer heelveel haarspeldbocht. En de eerste bauwstelle deze is met stoplicht geregeld moet wel op de smalle wegen en al die haarspeldbochten.  Licht gaat op groen en wij tuffen weer rustig verder. Oei wegafsluiting deze heeft de Carmen niet waar genomen volg U85 dat gaan we dus maar doen en die Carmen maar roepen maak een U bocht en keer om. Gaan we niet doen wij volgen netjes de omleiding ook al kunnen we op een gegeven moment naar links volgens Carmen maar dit doen we niet straks staan we weer voor een afgesloten weg. De Carmen geeft het op een moment maar op en pak dan de goede weg, de weg van U85. Al met al hebben we er dus bijna 2 uur over gedaan om er te komen. Waar zijn we ? Sind 2017 komen wij hier met Zus, Ben en vrienden oud en nieuw vieren. Wij doen dan een Silvester arrangement in Lutzerath. Maar daar zijn we niet, wij gaan ook elk jaar dan naar Mörsdorf daar vlakbij hangt de Geierlay de hangbrug deze brug is geopend in 2015 en heeft het dorp wel doen veranderen voor de bewoners niet echt in hun voordeel. Wij lopen dus elke winter over de brug heen en terug. Het is ook een mooie brug met mooi uitzicht. Deze keer hebben we de route doorhebt bos genomen om bij de brug te komen en we zijn ook aan de andere kant door het bos terug gelopen. Het was dus weer een hele klim ondanks de opspelende knieën toch gedaan was zeker de moeite waard weer want het is een hele mooi route. Ondanks dat de ochtend treurig begon wat het weer betreft scheen de zon vol op vanmiddag en hebben we ons weer in het zweet gewerkt.  Als jullie al mijn bloggen hebben gelezen zal je wel denken alweer een brug. Ja deze brug is de oorzaak dat ik opzoek gaat naar hangbruggen, het geeft je een fantastische gevoel. De Titan TR die hebben we in mei gedaan en de Gaierlay zijn wel de favorieten. Op de terug weg hebben we besloten Ons Kampertje die natuurlijk weer in de camper verdom hoek staat, de laatste parkeer/camperplaats te laten staan, je mag hier namelijk ook overnachten en morgen een andere locatie op te zoeken. Eerst even bij komen, met wat drinken kijk ik naar buiten. Naast ons staat een Possel met de achterdeuren op en daar hebben ze een doek tussen gespannen. Ik zit er zo naar te kijken van wat zijn die toch aan het doen en dan zie ik het, ze is zich aan het wassen met een slang water. O wat ben ik blij met onze douche, gelijk de boiler maar aanzetten dan kunnen we straks douchen 🚿 🧼. Is wel een gedoe want onze douche is ook klerenkast en berghok (zie foto) eerst moet alles er dus uit voordat wij kunnen douchen en daarna de boel goed droog maken en de spullen er weer in. In ieder geval een stuk beter dan buiten staan met een slang water. Deze dame gaat kijken of ze een mooi plekje voor morgen kan vinden

7D9DBA3E-C2C6-4D3D-A040-D45F91F0A6A0AD6F8CB3-D2EF-448E-899F-C1F3BBCFACE613D35BE7-9307-40D6-BF15-E49B2C7547E5991B6CBE-7880-479F-BA60-6A8CA3D31C8325CB3BAD-8107-4758-8927-5EC8EAD19184C3E3301B-DA5E-4AE4-8088-AE038507BCE1

1. M. Portengen:
    20 september 2023
    Weer een leuk verhaal Ilse van mooie dag.