Brug 2 en meer

9 september 2023 - Bad Wildbad, Duitsland

9 september. De planning voor vandaag is Highline 179 een hangbrug, het is iets meer 80 km rijden en we doen ook nog een tussen stop bij de Lidl want de inwendige mens mogen we niet vergeten, al met al toch een kleine 3 uur om bij de brug te komen. Daar blijkt dat de kampers in het verdom hoekje staan, de alle laatste parkeerplaats daar mogen wij Ons Kampertje neer zetten. We zetten haar goed in de schaduw want Boda kan niet mee, we doen ook nog de MaxxFan aan voor haar zodat het lekker koel blijft ook krijgt ze nog een lekkere kluif van slagerij Hof. Na Boda geïnstalleerd te hebben gaan wij op pad, terug lopen naar voren want daar kan je met de skilift of lopend naar boven. Het word lopen en moet zeggen het is een behoorlijke klim naar de brug +/- 120 m. De Ruïne van Castle Ehrenberg is zelfs nog hoger+/- 155 m, eerst de ruïne bewonderd en ook daar is het uitzicht 🤩 en gelijk weer wat van de geschiedenis opgestoken. De brug ? Ja weer een beleving het is weer genieten doordat het hier wat drukker is en ook deze brug had, hoe meer mensen op de brug hoe meer hij beweegt en dan is soms best lastig om in een rechte baan te lopen. Het was gewoon weer WAUW wat gaaf. Je komt ook mensen tegen op de brug die gewoon doodsbang zijn en voort kruipen en het is heel vervelend voor hun want je moet ook weer terug. De brug is gespannen tussen 2 🏔 en verbind ruïne Ehrenberg met Fort Claudia en hangt boven het dal Fernpassstrasse en is geopend 22-11-2014. Na deze beleving word het tijd om terug te gaan naar Boda, laten haar uit en gaan eerst nog wat eten voordat we verder trekken. Onderweg besluiten we om maar gelijk door te rijden naar Bad Wildbad Gerard wil graag naar een kuuroord en hier is ook een hangbrug 😁 een boomtoppenpad en een 40m hoge uitkijktoren.

6F633945-8B23-4737-8185-E8B64E23C9FBA731702D-7DB7-4A68-AC87-2B7334610DBC

1. Han & Hen:
    9 september 2023
    We zijn afgelopen Kerstmis ook op de Highline geweest. Was heel mooi 🎄
  2. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Nou mam je kan je hart ophalen met al dat vertier