Rust dag

10 september 2023 - Bad Wildbad, Duitsland

10 september, Gerard wilde graag een rust dag en naar een kuuroord dus blijven we nog een dagje. Rust dag staat er boven, toch maar even een wasje doen want het ondergoed is bijna op en aangezien hier niks is is het water koken. Het water komt uit het riviertje dat kraak helder is en ijskoud. Met deze temperaturen zal het aan het einde van de dag het wasje wel droog zijn. Als ik het wasje heb hang vertrek Gerard naar zijn kuuroord, gun mij zelf even een pause met wat te drinken. Wil hier het park in deze moet heel mooi zijn, maak dus een fles drinken voor mijzelf en een bidon water voor Boda, neem de camera mee en we gaan samen op pad. Het park is echt heel mooi, ik zag er wel tegen op om alleen met Boda te gaan wandelen want ze wil nog al trekken. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit want zonder Gerard luisterde ze perfect naar mij en blijft netjes naast mij lopen. Het is best warm ondanks dat we bijna de hele tijd in de schaduw lopen en regelmatig een plek zoeken zodat Boda bij het riviertje kan drinken, helaas  wilt ze er niet echt in. We zijn iets meer dan 1 uur weg en lopen een kleine 4km. Terug bij Ons Kampertje ploft ze neer en slaapt tot dat Gerard rond 15.00 weer boven water komt. Hij heef genoten van zijn kuuroord en heeft daar heerlijk gedoucht. Aangezien hier niks is en toch ook ik wel mijzelf en mijn haar wil wassen haalt hij weer water uit het riviertje, eerst een beetje opwarmen en dan de wasbeurt. Het haar word op de ouderwetse manier gewassen en Gerard helpt met het uitspoelen ervan, je knapt daar weer danig van op we zijn weer lekker fris en schoon. We maken de boel voor zover het kan klaar voor morgen want dan gaan we naar het Baumwipfelpfad en de Wildline en die hebben we al zien hangen en daarna trekken we weer verder.

9D8CA917-B97E-4068-ACBE-F42F53B17009BD58F781-FCF1-49C1-8F9B-6A264C93DEB4111C261A-19CD-424C-B4E8-2C5B5BBB371DADC4A9C2-B139-4B9F-9231-48CF39669A92

1. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023