Niet onze dag

9 september 2023 - Augsburg, Duitsland

8 september, Vandaag vertrekken we richting Ettal om daar op de camperplaats te verblijven en dan de basiliek en het kasteel te bezichtigen. Onze aankomsttijd zou rond 13.00 zijn. Gerard eerst blij gemaakt nog even een mb kaart voor zijn mobile- WiFi gekocht dat is vooral voor mij zegt hij 😂😂 zo dat ik mijn blog kan delen. Al snel bleek onze reis tijd langer te worden de bekende wegwerkzaamheden + 40 min. Maar er kwam nog meer bij een ongeluk nog 1x + 40 min., het was al gauw 15.15 voordat we in Ettal waren en toen bleek ook nog dat de camperplaats geen camperplaats was je mag wel parkeren maar niet overnachten 😔. Eerst maar naar het klooster en de basiliek, deze is echt waanzinnig mooi 🤩🤩🤩. Natuurlijk op jacht naar een magneet en misschien wel een Marietje, Gerard heeft bier uit hun eigen brouwerij die helaas dicht was. Marietjes en kruizen genoeg maar niet te betalen de kleine Marietjes ( ongeveer de grote die ik thuis al heb staan) €62,00. Het loop van lieverlee naar 16.30 en we moeten ook nog een camperplaats vinden, het kasteel gaat helaas niet door, we hebben Ons Kampertje neer gezet in Bad Bayersoien, daar ook nog even een lamp vervangen van Ons Kampertje alleen ging dit niet zo makkelijk😂😂 We hebben stroom dus niet alleen de tandenborstel maar ook de accu’s van de fietsen en van de camera hangen nu aan het stroom. Nog vergeten gisteren stonden we naast Duitsers (heel leuk stel) zij zijn uit de DDR gevlucht via de ambassade in Praag. Hij vertelde dat als bv bij de kerk was je kind steevast een onvoldoende kreeg en je geen recht had op een eigen menig. De reden dat ze vlucht was dat ze hun dochter toen 4 jaar een betere toekomst wilde geven zodat ze kon studeren en je voor je menig uit kan komen. De dochter heeft gestudeerd en een goede baan, het stel heeft 2x zo hard moeten werken om zich te bewijzen maar het was het waard want nu hebben ze een eigen huis en een camper, alleen zei hij en dit geld ook voor heel Europa dat je nu weer op moeten letten wat je zegt en je beter je menig voor jezelf kan houden. 🤞🏻🤞🏻Dat morgen de dag beter verloopt.

B73E9D6B-35EF-45E3-AF3A-B8308A2E2BB35A0205F4-9AFC-4CB6-9C79-ECA3F49A72EBB499A281-D30D-4BE6-BE2B-9B0A51D465601A56FB75-0B4B-4836-8B7C-F81A0FE78FA8

1. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023