Brug 3 en veel afgesLoten wegen

12 september 2023 - Triberg im Schwarzwald, Duitsland

11september, We hebben Ons Kampertje vanochtend 800 meter verder geparkeerd omdat we vandaag vertrekken van deze camperplaats en dan is het toch zonder om €15.00 neer te leggen als je niet blijft slapen. Dus we pakken de fiets want Google zegt dat het 25 min fietsen is naar de brug maar wel stijl omhoog, dat viel vies tegen het was een smal grindpad dat overging in smal bospad en soms weer wat breder. We hebben de fiets maar geparkeerd daar heerlijk in de brandnetels gestaan en was gister ook al lek gestoken overdag want in het gras zaten van die steekbeestjes. We zijn gaan lopen die 4 km en het was een zware klim kan ik je zeggen😰😰.  We waren deze x weer alleen op de brug en dat is toch wel speciaal. De brug we vonden hem wat tegen vallen al was hij wel 380meter lang en het hoogste punt van de brug is 60 meter, hij loopt een beetje rond als een soort koepelbruggetje, hij is geopend in juli 2018. Maar wat je omhoog klimt moet je ook weer dalen, gelukkig ging dit een stuk makkelijker 😆. Bij Ons Kampertje aangekomen eerst Boda uitgelaten en toen wat gegeten voordat we weer verder ging nog even een tussenstop winkel en het de pomp en gaan dan verder richting Triberg in Schwarzwald. De reis iets meer dan 100km zat niet echt mee veel afgesloten wegen en omleidingen maar vonden onze camperplaats bij een camping helaas was deze gesloten. In de telefoons om een nieuwe te zoeken Gerard vind een natuurcamping, keren Ons Kampertje en gaan die kant op. Het was een barre tocht 🫣🫣 smalle wegen haarspeldbochten en geparkeerde auto’s in de dorpjes op weggetjes die ook stijl omhoog gaan. Gerard heeft zij stuurmanskunst vandaag wel kunnen tonen 👏🏻. Oei we zijn er voorbij, verder op Ons Kampertje keren en terug. Ja die Google is echt gek we gaan echt niet over een landweggetje dwars door het weiland met Ons Kampertje. Dan toch maar naar de camperplaats die ik in eerste instantie had opgezocht maar deze heeft niks kan je niks van zeggen Want hij is gratis. Maar door onze klim zijn we bezweer en Gerard wil graag een douche, het word dus een bak water en een washand 😊. Ook door die klim hebben afgezien van het baumwipfelpfad we vonden dat we genoeg geklommen had voor een dag. We staan hier best mooi met weer een riviertje dat ruist op de achter grond

6F633945-8B23-4737-8185-E8B64E23C9FBDF8F83AD-0A35-49A0-BA85-84B2FEEB1D128D209419-AB7F-43B1-B4DB-2D2E5A65733B

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    13 september 2023
    Zwarte Woud is zo mooi, ik lees je verhalen als we ergens WiFi hebben en dat is niet altijd
  2. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Mam je spaart te veel van die bruggen dat je kan zeggen dat een brug een beetje tegen valt 😂😳