De waterval

12 september 2023 - Triberg im Schwarzwald, Duitsland

12 september, na ons ontbijt en het uitlaten van Boda zijn we op de fiets gestapt om naar de waterval te aan. Googlemaps weet alles dus ook de fietsroutes, ze stuurt ons rechtsaf de camperplaats af, het bruggetje over naar een breed grindpad. Ik denk nog dit moet te doen zijn als het niet te stijl word, fout dus zo stijl weer en onze fietsen zijn daar niet geschikt voor je hebt gewoon geen grip op dat grind. Je kan je ondersteuning zo hoog zetten als je wilt maar je komt bijna niet vooruit. Het word dus weer lopen en de fiets mee omhoog duwen, o ja er zit een loonstandaard op de fiets maar ik krijg kramp in mijn handen van het ingedrukt houden van die knop. Gerard heeft dus 2 fietsen naar boven geduwd 🥰🥰. Eenmaal over het hoogste punt ging het wel en het laatste stuk was gewoon geteerd. De waterval bekijken is niet gratis en het begin punt ligt midden in het dorp. Mooie waterval, het is een niet Alpiene watervallen en heeft een totale hoogte van 260m maar bestaat uit meer delen. Om bij het begin punt van de waterval te komen moest er natuurlijk weer flink geklommen worden en dat klimmen van gisteren is nog niet uit de benen, maar we hebben het weer gered en genieten van al dat prachtigs in het park rond de waterval. Daarna nog even door het dorpje gelopen want hier worden de koekoeksklokken gemaakt en daar kan je echt je geld aan kwijt. Klokken van €2300.00 is niet bijzonder hier. Ook de lederhosen bekenden maar ook die zijn goed aan de prijs. Tegen 13.00 maar weer op de fiets geklommen om naar Boda te gaan en deze x onze eigen weg gekozen want Googlemaps gaan we niet meer gebruiken voor de fiets. De heen weg was echt een hel en doe le over een kleine 4km 30 min, de terug weg iets meer dan 3km in 13 min. We hebben hier ook weer z’n leuk riviertje lopen dat lekker kletterde en ijskoud is. Gerard heeft daar zijn was beurt gehad 🛁 ik had voor
onze reis door Zweden speciale schampt gekocht biologisch afbreekbaar die hier dan uit eindelijk ook dat werkelijk gebruikt is 😂. Vanmiddag lekkere kleine saucijzenbroodjes gehad uit ons oventje en toen ging de het licht uit. Heb vannacht niet veel geslapen was weer zover en 3 uurtjes is niet genoeg met al die inspanning, zit lekker in het zonnetje dan komt doe man met de hamer. Ben lekker op met gekropen en Gerard heeft mij wakker gemaakt rond 18.00 anders is het vanavond natuurlijk weer bal.Gerard heeft gekookt Spaghetti en we hebben een gezellige avond gehad bij de buren.

1862DC29-57A0-4788-BFE5-707E67D63BCBE8A84A49-AAAF-4589-9178-2A784B13CEEC

084FD454-FF04-4AF3-9C88-F9AA71AC6CDF8A5250F6-1ABA-4C4B-B6BC-41BACAA529C140652846-CBFF-4874-A273-50BC86E56AAF5CB25141-8377-4E8C-8CC0-41437693693D0CA2967F-A0E2-4683-B9BB-68A03062BFC2

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. M. Portengen:
    14 september 2023
    Zo te zien moeten jullie je flink inspannen om de mooie dingen te bekijken. Een waterval van 260m is natuurlijk wel de moeite waard.💪
  2. Bruins Zsuzsika:
    15 september 2023
    Dus geen koekoeksklok, vind ik tegenvallen 🤪