We gaan hikken

16 september 2023 - Echternacherbrück, Duitsland

16 september, we staan langs de Sauer en dit riviertje is de grens tussen Duitsland en  Luxemburg. HET  kost ons denk ik nog geen 3 min. op fiets om in Luxemburg te komen en daar gaan we vandaag heen. Maar eerst op ons gemak ontbijten en Boda uitlaten want ze kan helaas niet mee, we moeten eerst 5km fietsen naar het Müllerthal en dan de hike deze is voor Boda nog veel te zwaar. Boda blijft in Ons Kampertje in Duitsland en wij gaan op de fiets naar Luxemburg. Rugzak gevuld met wat te eten en te drinken, camera mee en we kunnen gaan. Voor de gene die zich zorgen maakt om Boda, ze heeft water, wat te knabbelen en de Maxxfan staat aan. Weten ondertussen dat Google er soms een potje van maakt en ook deze reis is geen uitzondering, het is weer een hele toer op de plaats van bestemming te komen. Maar het is ons weer gelukt nu alleen de fietsen nog ergens zien te stallen. Dat er mensen zijn die op de fiets daar naar toekomen hebben ze niet over nagedacht maar er zijn bomen genoeg om je fiets aan vast te maken. We willen naar de Gorges du Loup Wolfsschlucht dit moet lukken als we de E1 volgen. Het is hier fantastisch mooi 🤩 🤩. Natuurlijk weer klimmen maar er zijn ook vaak trappetjes. Alles is nog mooi groen en geen paddenstoel 🍄 te bekennen maar ook geen dieren al staan er langs de weg wel borden. Let op herten, zelfs geen eekhoorntje gezien. Helaas is het best druk we komen veel Nederlanders tegen op dehike. Deze hike doet een heel klein beetje aan Zweden denken daar hebben we echt gigantisch mooie hikes gedaan. Toen we eenmaal boven waren hebben we wat gegeten en gedronken en genoten van het uitzicht, met Boda in ons achterhoofd zijn we aan de terugweg begonnen en voor de gene die mee een beetje kent IK wil nooit de zelfde weg terug. Dus de terug weg werd is langer dan de heen weg, we dacht als we de E1 volgen komen we vanzelf bij de fiets. Ja maar dan wel met heel watKmters in de benen, dan maar zoek mijn fiets en zo de kortste weg naar de fiets zoeken. De planning was ook nog ergens een bakkie te doen of zo iets in Echternach. Moet zeggen dat de bediening hier zeer vriendelijk is , dus niet. Het is al de derde keer dat we niet echt vriendelijk geholpen worden als we wat vragen, staat op de menukaart word er dan gezegd je moet beter kijken. Nu vandaag was ik er klaar mee, dan hoef ik ook niks meer. Gerard zegt rustig maak je niet zo druk maar laat me niet elke keer afblaffen. Ik ga weg ze stikken maar in hun koffie. Nog even door de winkelstraat gelopen maar ook hier geen magneet, we gaan naar Boda het word tijd dat ze kan rennen. Vanochtend was er volop zon maar vanmiddag is het redelijk bewolkt er komt regen vanavond. Verder op bij ons op het pad zijn vannacht 2 fietsen gestolen, die van ons staan altijd vast aan Ons Kampertje maar omdat we morgen vertrekken heeft Gerard ze alvast op de Fietsendrager gezet en voor de zekerheid er een extra slot om gedaan. Morgen zijn we weer ergens anders en omdat er regen komt halen we alles naar binnen nu het droog is, anders zit je zo te hannesen met dat natte spul. Het avondeten was patat vandaag allebei geen zin om eten te maken, daarna douchen want de douche gaan we denk ik wel weer een paar dagen missen.

CFF49C09-B59A-4805-A278-E808DB3A28FF71911486-6C3D-49E9-91A5-5E1820BAB553B755515B-EF87-4B57-8ADB-F6FDC0675BD93BC531D3-A736-42C6-B9A7-4B1541187B077D311AA1-812A-4E99-96BB-E067520AC9272CD68907-186E-4387-84DF-3C09E407628EDBF0BCA5-24A4-410B-8EBB-AA5C94DE73F3