Hamburger dag 2

26 september 2021 - Hamburg, Duitsland

Zondag 26 september, alle attributen die we nodig hadden om ons kampertje warm te houden kunnen we zeker weten opbergen. Van vrijdag op zaterdag al de extra deken eraf gehaald en het luik boven mijn bed opgezet, afgelopen nacht alle luiken en het raam bij mijn hoofd ook op een kier. Wat een verschil met een paar dagen geleden er komt geen ijswater meer uit de kraan om s’morgens je gezicht mee te wassen en tanden te poetsen als we zelfvoorzienend staan. Jullie kunnen aan de foto’s zien dat het heel lekker weer is want daar is het enige jurk wat ik bij me heb weer 😂. Vandaag gaan we ook Hamburg in om de vele mooie gebouwen en kerken te bezichtigen. Het Rathaus alleen van buiten Gerard vind het zonde om naar binnen te gaan want het is zo lekker weer, de St.-Petri-Kirchr, Chilehaus, Spreicherstadt, Mahnal St. Nikolac, Speicherstadt, Hauptkirche St. Michaelis waar we ook de toren zijn in geweest. Je moest daar naar een x aantal treden met een lift naar boven en daar stond een rij. Ze gingen per stel of alleen de lift in het schoot niet op, op een gegeven moment werd er omgeroepen dat er meer mensen per keer in de lift moesten. We waren bijna aan de beurt een stel en een man alleen voor ons, (Max 8 was wat er in de lift kon) zij stapte met zo’n drieën de lift en, wilde ook mij maar de dame was het daar niet mee eens ze was behoorlijk fel tegen Gerard ook toen hij zei dat het was omgeroepen om met meer personen de lift in te gaan om de rij weg te werken. Het maakte haar niet uit wij mochten niet mee. Kan je zeggen dat Hamburg niet echt een fijne stad is druk vies en stinkt betijd en wijlen. Het fietsen is ook lastig soms op een pad dat niet breder is dan 1 stoeptegel. Hamburg is niet mijn stad en brengt zeker niet het beste in mij naar boven, helemaal niet als je in de buitenlucht een mondkapjes voor moet anders mag je het terras niet op 😠. We hebben besloten om morgen naar huis te gaan want zover is het niet van Hamburg naar ons eigen huisje.

1. Bertie Van den Eijnden:
    26 september 2021
    Goede terugreis. Het was leuk om mee te lezen