Naar huis

27 september 2021 - Hardenberg, Nederland

Maandag 26 september. Een dag eerder dan gepland, Booh mist namelijk haar sofa šŸ¤£ ze ligt al Ā ruim 3,5 wekenĀ onder de tafel op een reiskussenĀ en het is wat aan de krappe kant. Booh is eigenlijk best groot ze heeft meer ruimte nodig en wij ook. In de weken dat wij onderweg waren hebben we nog niet zoveel regen gehad als vannacht, het is ons duidelijk we moeten naar huis.Ā We rijden in een stuk van Hamburg naar huis, het was de bedoeling om nog een overnachting te doen in het plaatsje Vechta maar hier hebben we vanaf gezien. Wil eigenlijk wel naar onsĀ eigen bed, douche, wc, stoel en de rest.Ā Zweden wat een mooi land, de bossen echt KmtersĀ bossen die afgewisseld worden door prachtige meren die als parels aan een ketting aan elkaar geregen worden. Kmters zonder ook maar iets of iemand tegen te komen.Ā Ondanks de vele uren in de natuur hebben wij Rudolf niet in levende lijven gespot šŸ˜¢De rust ongelofelijk en de Zweden zelf een rustig volk.geen snelheidsduivels of bumperklevers die je het liefst van de weg afdrukken. Bebouwdekom 30-40 km doorgaande weg 70-80 km autoweg 90-100 km en de snelweg 110-120 km. Als er flitspalen staan word dit aangegeven wel zo makkelijk, de voetgangers en fietsers worden altijd voor gelaten ook heel fijn.Ā Ā Ook grote verschillen in temperaturen onze warmste dag was 24 gr en de koudste nacht 1gr. Natuurlijk hebben wij een garage bezocht want ons kampertje moest zo nodig weer een lampje laten branden die dat niet hoorde te doen. Het is iets met lucht toevoer en vocht te maken heeft weten we nu, het lampje was de ene dag uit en als het weer wat vochtiger is dan brand hij weer šŸ¤Ø maar gelukkig heeft dit lampje geen invloed op de motor. Het controleren bij de grenzen die wij over zijn gegaan is echt een wasse neus, alleen op de heen weg zijn we gecontroleerd van Duitsland naar Denemarken was zā€™n grens overgang als bij ons naar Wielen. NiksĀ bijzonders dus even paspoort en gele boekje en we mogen verder. Thuis draait de wasmachine op vollenĀ toeren en word ons kampertje gepoetst zowel de binnen als de buitenkant zodat ons kampertje winter klaar is en de stalling in kan. We zijn door 4 landen gereden Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden, deze reis is 4838 km geweest en ons kampertje heeft daar 535,15 liter aan diesel voor nodig gehad.. Deze diesel heeft ons ā‚¬794,61 gekost, ook hebben we 1x LPG getankt 8,50 liter ter waarde van ā‚¬10.00. We hebben 10 x bij Mac gezeten waar Gerard iedere keer een Hamburger nam met grote Patat waar ik dan van mee at, ik nam alleen een cappuccino ben geen Mac fan. Wij zitten nu even bij gekomen en Booh heeft even op haar sofa gelegen maar wilde toen we terug naar ons kampertje waar ze nu nog in ligt als ik ons laatantieke blog schrijft.

Fotoā€™s

1. Bertie Van den Eijnden:
    27 september 2021
    Wat grappig. Booh vond het toch wel fijn in de kamper. Mooie reis.
  2. Han&Hen:
    28 september 2021
    Ziet er bekend uit, zo'n wasfoto. Gaan wij straks ook meemaken als we van Canada de USA in gaan en in Kanab Utah aankomen. Vrijdag in Vancouver BC weer een coronatest en hopelijk negatief anders zitten we nog 14 dagen in een hotel in Vancouver šŸ‡ØšŸ‡¦, voordat we verder kunnen.
    Mooie verhalen, groetjes Henri en Hanneke šŸ˜Š
  3. Karin:
    28 september 2021
    Weer thuis, ff wennen zeker naar zoveel dagen Camperen, veel gezien. Nu de Camper laten maken, zonder lampjes in het Dashboard rijd altijd prettiger. Jullie hebben veel gezien, nu lekker na genieten van deze trip.šŸ˜˜
  4. M. Portengen:
    28 september 2021
    Welkom terug in ons kikkerlandje met nog altijd goede weersomstandigheden maar daar schijnt nu ook een einde aan te komen. Jullie hebben een mooie reis gemaakt en het was leuk daar de verhalen van te lezen. Op naar volgend jaar (of eerder).