Waar gaan we heen ?

31 augustus 2023 - Willingen, Duitsland

31 augustus.

Toen ik vanochtend de laatste spullen in de koelkast zette kwam ik er achter dat deze niet te vergrendelen was. Je wilt niet reizen met een koelkast die bij elke bocht open vliegt, dus onze eerste stop was de kampeerwinkel in Hardenberg hopend dat ze daar het onderdeel hebben want anders moeten we naar Obelink in Winterswijk. Maar we hebben geluk en op de parkeerplaats daar heeft Gerard de vergrendeling van de koelkast deur gemaakt.
Gisteravond hebben we besloten om in Duitsland rond te trekken want we hebben ook Boda bij ons en ondanks dat Boda geen vlieg kwaad doet is ze in bepaalde landen niet welkom zonder dat er eerst een berg aan papier is ingevuld en zij hebben bepaald of ze ook het land in mag. Dus we slingeren op ons gemak Nederland uit en gaan richting een benkend schans, de Müllenkopfschanz in Willingen. Deze schans is bekend door WK schansspringen. Daar parkeren wij Ons Kampertje vlak onder de Skywalk de langste hangbrug van Duitsland. De brug is nog hartstikke nieuw opening was 3 juli 2023. Deze brug hangt echt, is niet verankert om de zoveel meter zoals de andere bruggen waar we over zijn gegaan. Het is de bedoeling om morgenochtend vroeg, de brug gaat open om 9.00 daar te zijn. Houd in eerst een flinke klim om bij de brug te komen en hopen dat het droog is want de verwachtingen zijn niet zo best. Als het heel hard regent dan word het helaas een andere keer.

1. Han & Hen:
    Fijne reis! 😊
  2. Marina Krol:
    31 augustus 2023
    Goede reis, wees voorzichtig en vooral veel plezier gewenst.
  3. Diane:
    Fijne vakantie! 😘👋👍
  4. M. Portengen:
    1 september 2023
    Willigen mooie omgeving, ik hoop voor jullie ook mooi weer want dan heb je vast een mooi uitzicht vanaf die brug.
  5. Bruins Zsuzsika:
    1 september 2023
    Nou ik wacht op de foto’s van de brug 🌉 klinkt super
  6. Ben en Karin:
    2 september 2023
    Fijne Vakantie,
    Willingen, super mooie omgeving, veel wandel tochten daar gemaakt.