Koud

14 september 2021 - Vallentuna N, Zweden

Maandag 13 september Vandaag is het de trouwdag van Zuus en Willem, 2 jaar namens Gerard en mij Van Harte Gefeliciteerd 😘😘Het is koud in het kampertje s’morgens ongeveer 11 graden. Dan maar zo snel mogelijk de kleren aan lange broek beenwarmers voor mij tegen het inlopen van takjes enzo maar het is tevens lekker warm. Een hemd is ook geen overbodige luxe dan nog iets met lange mouw en een fleece vest/trui en als we naar buiten gaan de gevoerde wind/waterdichte jas. Toch denk ik had ik ook maar een muts en handschoenen meegenomen. We zitten op ons noordelijkste punt en het is best koud het gaat hier van de week s’nachts vriezen. Dus zo snel mogelijk naar beneden maar eerst nog naar de Höga kusten. We gaan weer door een schitterende omgeving, onderweg hier naar toe (160 km) zijn we niet meer dan 50 auto’s tegen gekomen en wel geteld 1 camper 🤣. We gaan door gehuchten van max 5 a 6 huizen, de dorpjes hebben er iets meer dan 15 en dan zie je ook een pizzeria. Benzinepompen zijn hier even schaars als een supermarkt dus als we een benzinepomp zien gelijk volgooien. We staan op een Wildernis Adventures camperplaats en deze is van de SVR. Het stelt hier allemaal niet zoveel voor, het toiletgebouw sla je liever over, daar aangebouwd zit iets van een keukentje waar je op elektrisch koopplaatje je eten kan bereiden. Dit doen we dan ook want we moeten zuinig zijn met onze LPG waar we op koken want daar is hier bijna niet aan te komen. De eigenaresse is Nederlands en woont nu 6 jaar hier, in de winter organiseerde ze touren en safari’s naar de Rudolfs. Vanmiddag hebben we een kleine wandeling gedaan, ook Booh heeft hier van genoten. Als het lukt gaat deze storry zo de lucht, we hebben hier WiFi maar niet meer dan 1 puntje, onze eigen bereik is ook niet denderend en de vraag komen we een Mac tegen dan denk ik het niet, dus de volgende storry kan even duren.

6E4A1D05-83AE-4BF2-B6E1-68B180789BD442FCAA34-A01C-4BED-BEA6-4DDDC8AFC0D3BB2AC841-A5B0-4358-85C6-818044202B70DAB35C12-4231-4BC9-9D3B-96D4E709B3F3BB2AC841-A5B0-4358-85C6-818044202B70

1. Han&Hen:
    14 september 2021
    Zweden is inderdaad mooi! Zetten we ook op onze lijst om eens op vakantie te gaan.
    😊
  2. Bruins Zsuzsika:
    14 september 2021
    🥰 lief mam, ik lees je verhalen met plezier
  3. Marina Krol:
    14 september 2021
    leuke verhalen om te lezen. En natuurlijk prachtige foto's
    groetjes.
  4. Arend:
    15 september 2021
    Pa volgt je op de voet
  5. M. Portengen:
    16 september 2021
    Weer een leuk verhaal,ik begrijp dat jullie toch weer het lekkere weer gaan opzoeken. Op naar een volgende dag.