Rühstädt

5 september 2023 - Rühstädt, Duitsland

4 september, Eindelijk een Mac gevonden deze zijn in het oude DDR best dun gezaaid, dus kan wat foto’s toevoegen. Ondanks dat we hier heel fijn staan en Boda het hondenstrand prachtig vind gaan we toch verder de keuze is gevallen op Rühstädt ofwel Ooievaarsdorp. Het dorp heeft een camperplaats zonder voorzieningen en het toilet zit 80 meter verder in het NABABBEL-Besucherzentrum maar deze is op maandag de hele dag gesloten (blij met mijn eigen toiletje) Dit dorp ligt midden in het UNESCO-Bioreservaat Flusslandenschaft. In dit dorp zijn rond de 50 Ooivaarsnest maar deze zijn in het broedseizoen niet allemaal meer bezet. Elk jaar komen er helaas minder Ooievaars terug en de jongen zijn dus ook minder. We maken een rondje door het dorp en het natuurreservaat. Dit dorp ligt in de vroeger DDR en dat valt nog goed te zien aan de huizen, wij staan aan een veld met appel en perenbomen die vol zitten met vogeltjes de meeste zijn musjes en ze tjirpen er vrolijk op los ze maken best veel lawaai en dan zonder reden is het in eens muis stil en even later gaan de vogeltjes weer los. Boda heeft deze plek ook goed gekeurd en ligt heerlijk te dromen in het gras. Morgenochtend vertrekken we om 8.00 hebben een flinke afstand voor de boeg.

FA3BAEDC-E0F7-47AE-BA0C-68A85586E90D

4E08189C-FF7B-4C99-8D93-A12631BBB619

1. Ben en Karin:
    Kijk Zus, je weet ooievaars betekenen 🤣🤣🤣🤣
  2. M. Portengen:
    5 september 2023
    Er is dus nog steeds een verschil tussen oost en westelijk deel van Duitland na al die jaren. Zo te zien zitten er ook pareltjes tussen en dat maakt het wel interessant.
  3. Bruins Zsuzsika:
    5 september 2023
    Tof dat er foto’s zijn daar houden we van