Schwerin

5 september 2023 - Schwerin, Duitsland

3 augustus. Heerlijk op ons gemak vertrokken naar Schwerin daar is een heel mooi slot Schlos Schwerin. Naar Schwerin rijden was niet echt een probleem op een paar files na door wegwerkzaamheden, maar het is behoorlijk druk op de weg, waar gaan al die Duitsers toch heen ? Eenmaal in Schwerin was het eerst best lastig om bij het slot te komen. We wilden niet te ver weg parkeren omdat we willen lopen, die fietskar moeten we nog toch nog maar even mee stoeien. Na een parkeerplaats gevonden te hebben te voet naar het slot door het drukke Schwerin. Het slot is echt heel mooi en de tuinen die er omheen liggen zijn prachtig. Ik wilde ook nog graag naar de St-Marien-Dom, Gerard blijft buiten met Boda en ik ga de Dom in daar genoten van het koor wat aan het repeteren was. Binnen is de Dom niet echt spectaculair maar de buitenkant is een ander verhaal. Na de bezichtigingen terug naar Ons Kampertje, helaas geen magneet van Schwerin want alle winkels zijn dicht. We vertrekken richt camping Ostsee, onderweg hebben we ook nog getracht bij de Mac een koffietje te doen ivm het internet maar helaas was deze Mac klein en op de parkeerplaats ook we konden Ons Kampertje niet kwijt dus zijn we maar door gereden naar de camping. Daar besluiten we om buiten de camping te blijven staan want dan hebben we meer ruimte, rust en beter uitzicht. We mogen de faciliteiten van de camping gebruiken dus keuze was niet moeilijk. Gerard blij want we kunnen weer douchen al is het wel van nat maken kraan uit inzepen uitspoelen en afspoelen want je krijgt 2 min voor €0.50. Ook hebben we nog een lange wandeling gemaakt want er is een hondenstrand langs de Oostzee, en natuurlijk weer vergeten om Strava aan te zetten. Boda heeft daar heerlijk kunnen rennen en ligt nu uitgevloerd onder de tafel. Vandaag heeft ze voor het eerst niet in de benz gezetten onder het rijden z’n 280 km en dit ging prima.

11B9F9DE-6F66-47E5-9255-E39CBC90EFD8

B085D7CB-24C4-4324-955F-70883DB4FB85

1. Bruins Zsuzsika:
    5 september 2023
    Wat tof dat ze niet in de bench zat en dat het goed ging