Rustdag

9 september 2021 - Munkedal, Zweden

Het is vandaag donderdag 9 september en we hebben een rustdag. We vertrekken wel van de camping om deze keer bij een boer te gaan staan in Munkedal. Dit ligt iets meer dan 100 km verder. Nadat we ons kampertje gesteld hebben en schaduw gecreëerd is voor Booh,heeft Gerard een biertje voor zichzelf gepakt en is hij ineens nergens meer te zien. Ik was met de was bezig want er staat hier een wasmachine en het is mooi weer (wat rustdag 🤣) Het is hier momenteel 22 graden zegt google maar onze thermometer geeft 31 graden dus een beetje schaduw is niet gek. Jullie zullen wel denken heeft ze alweer die jurk aan ! Maar hij is gewassen en het is het enige jurkje wat ik mee heb, had niet verwacht dat het nog zo warm 😅 zou zijn. Gerard had het plan om zalm te gaan vissen, maar helaas voor hem mag het niet van wegen de lage waterstand. Het heeft al maanden niet geregend in dit gebied dus het vissen is verboden. Dan maar recreatief fietsen in de buurt z’n 5 km verder op moet een waterval zijn daar willen we heen. Dus opgezocht op Google en we gaan die kant op, we komen een heel eind maar kunnen de waterval niet vinden. We fietsen nog wat in het rond en gaan dan maar terug naar het kampertje. Daar zit ik te balen en ga nogmaals op Google opzoek naar die waterval, dan zie ik een heel dun lijntje lopen en dat pad hebben we gezien. We besluiten om het nog 1x te wagen, we moeten sowieso nog naar het dorp voor groente. Deze reis lukt het ons om de waterval te vinden, nou ja wat er van over is. Van wegen de droogte is de waterval bijna helemaal droog, het druppels nog een beetje en dat is alles. Terug bij het kampertje gaat Gerard de fietsen op de drager zetten, de luifel en schaduwdoek opruimen zo dat dit allemaal al klaar is. Ik maak een wandeling met Booh en maak het eten het is dan al bijna 20.00 Alles is start klaar we kunnen morgenochtend na het ontbijt zo vertrekken. Dit was een hel mooi stekkie.

1. Karin:
    11 september 2021
    Rustdag, wassen, fietsen,eten koken, gewoon keihard werken.🤣🤣