Vitlycke museum en Karlstad

11 september 2021 - Karlstad, Zweden

• Vrijdag 10 september we vertrekken uit het mooie Munkedal om naar het Vitlycke museum te gaan. Daar gaan we de rots tekeningen bewonderen die ingekleurd zijn want anders kan je ze over dag niet zien word ons verteld bij het informatiecentrum. We gaan gelijk maar naar de grootste die is redelijk dicht bij. Het zijn verschillende hikes van 6 km die je kan maken en wil je alle rotstekeningen zien dan ben je z’n 18 km verder. Tja dat gaat hem niet worden wij hebben iets meer dan 2 km geklommen en gedaald en dat was voor mijn pootje meer dan genoeg. Het is ook behoorlijk warm en aangezien Booh in het kampertje zit met de koelvin aan gaan we terug. Van af hier is het nog iets van 180 km naar Karlstad. Daar willen we een plekje bij de jachthaven maar helaas als wij daar aankomen zijn alle camperplekken al bezet. Op de grote parkeerplaats daar voor staan ook al meerdere campers wij zetten ons kampertje er ook maar neer want hier is het meer. Ondanks dat we op een parkeerterrein staan is Gerard helemaal happy, hij kan eindelijk vissen. Als hij langs de waterkant zit kook ik wat testen bulgar met gehakt en spaghettisaus uit een pot. Niet te moeilijk dan je kan geen wonderen verrichten met 2 pitjes. Na het eten gaat Gerard als een speer terug naar de waterkant rond 20.00 komthij terug want het koelt hard af en met de vraag  heb je nog wat gevangen is het antwoord NEE. Vandaag stap Amon op het vliegtuig naar Zweden hij word in Stockholm opgehaald door een vriend Mees. Amon blijft ongeveer 2 maanden in Zweden in de plaats Ramnas op de laatste a moeten 2 puntjes maar dat kent mijn toetsenbord niet 🤣 Nog iets wat ons opvalt onder het rijden door Zweden. De Zweden houden zich voor 99% aan de maximum snelheid er zijn hier na genoeg geen snelheidsduivels. De fietser en voetgangers krijgen zonder morren altijd voorrang, bij de zebrapaden is of een versmalling met drempel er voor of alleen een drempel dit geld ook voor bij de bushaltes in de bebouwde kom. Wij vinden dit wel goed bedacht je moet nu altijd snelheid minderen, dit is wel zo veilig.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Han&Hen:
    11 september 2021
    Gelukkig, geen rustdag meer 🤪. Mooie plekjes. En voorzichtig met dat pootje van je 😜. Nog veel plezier!
  2. M. Portengen:
    13 september 2021
    Aan jullie verhaal kan ik opmaken dat het er in Zweden rustig aan toe gaat. Zou dat komen door de grote van het land en de weinige mensen zodat ze niet op elkaars lip zitten,lijkt me heerlijk. Succes met het vervolg van de reis.