Zijn we in Saarbrug of Saarbrücken

15 september 2023 - Saarbrücken, Duitsland

14 september, Ja verwarrend voor al als je Ilse heet want ik lees gewoon 2x het zelfde ☺️ Maar als je er dan bent komt je tot de ontdekking dat je ergens anders heen wilde 😂. We hadden een Camping opgezocht omdat een douche af en toe ook wel fijn is, heeft deze pauze van 13.00-15.00 sta je daar om 13.15 dan maar geen douche en we zoeken wat anders in de buurt. We staan weer zelf voorzienend zo als bijna de hele tijd het gaat prima soms zoeken we een plek met stroom zodat we de accu’s van de fietsen kunnen opladen. Het geknoei met water en washand heeft toch ook wel wat, maar we hebben ook een douche in Ons Kampertje laten we die maar eens gebruiken. Moeten alleen even in de boeken duiken op welke stand de boiler moet want de douche en boiler hebben we nog nooit gebruikt. Natuurlijk wel getest of alles het deed maar echt gebruikt nee. Hij doet het nu kan je natuurlijk niet uitgebreid douchen het is van nat maken kraan uit inzepen kraan aan afspoelen kraan uit shampoo in het haar en uitspoelen klaar, maar je knapt er wel van op, met zijn tweeën 25 liter water verbruikt voor de douche is best kunstig thuis lukt dat niet 🤣🤣🤣. Maar Saarbrug o nee Saarbrücken, dit in stadje heeft wel wat leuke plekken. We gaan met de fiets richting het prachtige Rathaus maar deze staat op een mega chaotisch plein, even een foto maken is er niet bij je bent je leven niet zeker daar.  Die Duisters zijn toch gevaarlijk op de weg gaat het niet snel genoeg naar hun zin komen ze binnendoor en het maak niet uit of we nu in Ons Kampertje zitten of op de fiets. Voordat we Basiliek en Ludwigskirche gaan ontdekken genieten we eerst van Gerard cappuccino en ik een heerlijke ijskaffee en dat kan best met deze temperaturen. De Ludwigskirche is helemaal wit van binnen en word gerestaureerd, de eerste steen is gelegd in 1762 de architect Stengel is 92jaar geworden en dat is mega oud voor die tijd. De man hielt van wit en wilde de lichtste steen voor de kerk ook de gebouwen om de kerk zijn van wittige stenen. De Basiliek is helaas niet open en er zitten rond om zwervers en lugubere personen hier laat je je fiets niet onbemand staan. Nog even naar de Old Town zie in mijn ooghoek LUSH maar fiets toch door en denk nog hier krijg ik spijt van. Maar we zijn al een tijdje op pad en Boda ligt in Ons Kampertje te wachten. Als we vlak bij Ons Kampertje zijn echt de weg er voor horen we toch een klap, knalt er een achterin bij iemand. Hoe dan denk je maar de zon staat best laag je word verblind ook ik had er last van en ik denk dat deze persoon er ook last van had. Boda is blij dat we er weer zijn, we staan langst een stukje met bomen en gras dus ze kan heerlijk rollebollen en zich vast lopen. Na wat te hebben gedronken gaan we nog even wandelen met Boda in de Deutsch-Franzosischer Garten deze moet heel speciaal zijn. Wij vonden het niet echt bijzonder en het park is ook best vies, GANZEN en daar weten wij alles van in het park aan de Parkweg Hardenberg. LUSH ik had al gezegd dat ik er spijt van zou krijgen dat we niet gestopt zijn om naar binnen te gaan. Denk dat we morgen voordat we verder gaan eerst nog even met de fiets naar de LUSH winkel😁😁.

26E41DE8-4E2F-4D48-97C9-49302777E32E2CBF6A6A-809B-425B-9F20-8E0F769A4A450E011133-5FFF-48E9-A4FF-19448BC9A3AC2C0FD7C0-2871-4207-8653-9E1ADF38DEFB4C8D9E7E-323E-42D9-9138-90BC6DB5E4CC