Winkel en heide

2 september 2023 - Bispingen, Duitsland

2 augustus

Vandaag beginnen we de dag rustig met een lekker ontbijtje en besluiten dan eerst naar de winkel te gaan. Fietsen van het rek de fietskar voor Boda uitgeklapt en gaan z’n 5.9 km is het naar de dichts bijzijnde winkel volgens Google. Was even zoeken want je kijkt er zo over heen REWE dit blijkt een super kleine 24 uur winkel te zijn bij een benzinepomp. Niet echt wat we zoeken, volgende winkel is nog een iets minder dan 3 km verder, de EDEKA. Ik naar binnen Gerard blijft buiten bij Boda en dat is maar goed ook want ik weet dat de supermarkt in Duitsland sterke drank verkopen maar deze heeft wel héél erg veel de halve winkel en hij is mega groot. Snel onze benodigdheden gekocht en dan weer terug naar de Ons Kampertje want de heide roept. Alleen de terug weg ging niet zo als het moest gaan, Boda is onrustig in de fietskar komt omdat je vlak naast een drukke weg fiets en dit vind Boda echt niks die voorbij razende auto’s/motors. Je raad het vast de kar kiept weer (Gerard heeft het ook al1x gehad)  Boda en wij geschrokken ons rot, kar deze keer goed beschadigd. Wij denken dat deze kar helaas niet geschikt is, zonde van het geld maar is niet anders want ik kan je zeggen je fiets niet op je gemak met het idee dat die kar elk moment kan kiepen. De laatste 4 km heel rustig gefietst. Terug bij Ons Kampertje Boda maar even lekker verwend en zelf ook wat te eten en drinken genomen. De heide staat nog vol op in bloei ook kan je zien dat het de langste tijd heeft gehad. Het is hier ook behoorlijk druk alle camperplaatsen zijn bezet met Duitsers, en achter ons staat het vol met auto’s en veel met fietsen. Gerard gaat koken vanavond hij wil gebakken aardappeltjes ( die ik vanochtend gekocht hebt) met sla en een stukje kipfilet. Pannen op het vuur en de aardappeltjes die nadat de zak open is geen aardappeltjes zijn maar stukjes wortel. Ils heeft het weer eens niet goed gelezen 😂😂 . Gerard gaat naar voren om dan maar patat te halen maar komt terug met 2 borden met worst een koude aardappelsalade, niet echt iets wat ik lekker vind ( moet hij toch weten na 42 jaar) Gerard had dus dubbel. Het weer gaat de komende week beter

worden, zag zelf iets van 28 gr. voorbij komen. Is niks mis mee als je op vakantie bent. Pa zei altijd ieder krijgt wat hem toekomt 🤞🏻🤞🏻. Morgen laten we deze prachtige plek achter ons en gaan we naar Schwerin.

9987207E-0B9B-4517-AA1B-FF271A8E1A5A689E9944-CDE4-4698-AE25-A21A01DCC0E4

1. M. Portengen:
    3 september 2023
    Zoals gezegd,je krijgt wat je toe komt te beginnen met mooi weer. Dus geniet er maar van daar in Duitsland.
  2. Bruins Zsuzsika:
    4 september 2023
    Wie maak je wel blij met een braadworst?