De skywalk

1 september 2023 - Bispingen, Duitsland

Wekkertje ging om 7.00 want we wilden vroeg naar de brug. Eerst Boda laten rennen en daarna eten voor haar. Gerard zei het is nog al fris maar gelukkig droog dus de wandelschoenen aan en een gevoerde regenjas. Eerst op Googlemaps gekeken hoe we moesten lopen, we zijn al een aardig stuk op weg als Gerard vind dat we de verkeerde kant op gaan want de brug ligt nu achter ons, ik zeg dat we naar de parkeerplaats worden geleid  waar we gisteren stonden. Daar is hij het niet mee eens dus gaan we weer terug de andere kant omhoog maar daar blijkt dat we zo überhaupt niet bij de brug komen, we gaan dus weer terug waar we vandaan komen. Er zijn nog weinig richtingbordjes want de brug is nog maar een paar maand open. Als we nog iets meer dan 1 km moeten lopen komen we het eerste bord tegen, we zijn dan al dik 50 min aan de wandel. Door al dat klimmen krijgen we het toch behoorlijk warm en de jas gaat uit maar eenmaal op de brug toch weer aan daar was een venijnig windje.  Al dit gedoe was echt de moeite waard het was weer een schitterende beleving deze brug. Omdat deze brug echt hangt is het wel een wiebel brug maar het was prachtig. De terug weg ging heel wat makkelijker naast de Mühlenkopfschanz zijn trappen en dat gaat best makkelijk naar beneden, al moet ik zeggen dat de mensen die omhoog klommen via deze trappen er veel moeite mee hadden want het is heel stijl. De brug, even wat feitjes helaas geen muziek en iemand die verteld hoe de brug tot stand is gekomen dit is wel bij de Titan TR en moet zeggen dat het best interessant is om te horen uit wat voor metalen en de hoeveelheid kabels enzo zijn gebruikt, het muziekje was ook leuk maar deze reis helaas niet. Nu de brug is 665 m lang en dus langer dan de Geierlay hangbrug, de brug hangt 100 m boven de grond, weegt 120 ton en het uitzicht is echt prachtig. We waren ook precies op tijd terug voordat het ging regen. In de gele container waar we vlakbij stonden waren de toiletten en de douches. Met die douche was niks mis daar kwam een bak water uit niet normaal maar wel lekker. We hebben nog geluncht en daarna de boel ingepakt het ging alleen maar harder regen. We staan nu op een camperplaats in Bispingen zonder voorzieningen maar het is een pareltje en de ☀️  Schijnt, hier vandaan gaan we morgen de hei over. Foto’s komen nog maar daar moet ik WiFi voor hebben ben je benieuwd via Polarsteps kan dit

CC4F6752-BA3A-4628-9452-3BAC24117002FCA56E89-03B2-47DB-B425-78E904EDD636

1. M. Portengen:
    1 september 2023
    Mooi de dag weer doorgekomen😓...😀
  2. Bruins Zsuzsika:
    2 september 2023
    Benieuwd naar de foto’s mam
    Klinkt voor mij onprettig om over te steken als die brug ook echt wiebelt