Geen Stockholm

23 september 2021

Dinsdag 21 september. Als wij vertrekken liggen de jongens nog op één oor, laat maar lekker slapen hebben gisteravond afscheid genomen. Ook hebben we besloten om Stockholm over te slaan, door dat gedoe met het branden lampje zijn we achterop geraakt ook omdat we toch nog naar Amon wilde, je moet soms keuzes maken en we willen niet elke dag 4 tot 500 katers meten verstouwen. Helaas geen Stockholm dus. Als jullie ook via de PolarStep app mee reizen zien jullie dat we alweer aardig aan het zakken zijn in Zweden, ook vandaag hebben we door kmters  bos gegaan maar Rudolf laat zich niet zien. Toen we onze internet pauze hielden zag ik wat staan en jullie weten dyslexie een dingetje is is las namelijk GODEN JATTEN en heb echt wel weven geduurd voordat ik door had dat dat er niet stond 😂😂 (zie foto)Onderweg kwamen we nog een mooie ruïne tegen, was wel even lastig om er te komen. Google stuurt je er letterlijk heen en dan rij je er weer langs op de E4, keren dus maar weer en dat kan dan pas na 5 km en weer terug, al met al hebben de ruïne 5x gepasseerd 🤣  Was wel de moeite waard de ruïne Brahehus, dit slot is bewoon geweest van 1640 t/m 1708 toen werd het verwoest door een brand. We hebben daar nog even wat gewandeld is ook goed voor Booh, als ze in beweging blijft dan mankt ze niet zo (lijkt mij wel). We wilde eerst naar Gränna leuk plaatsje maar wel erg toeristisch. Daar heb ik wel eindelijk foto’s kunnen maken van het karakteristieke kerkje in Zweden met hun ronde kap met torentje.  De camping konden we niet op dan maar de stellplatz, helaas die automaten die daar staan zijn onbegrijpbaar voor ons. Alles is alleen in het Zweeds en mijn kaart word niet geaccepteerd, we zullen vast wel wat verkeerd doen maar gewoon doorrijden is dan de beste oplossing. We komen in het plaatsje Huskvarna en dan denk ik naaimachines. Hier komen we ook op een stellplatz met stroom want daar gaan we voor, kan ons kacheltje aan als het koud is. Bij deze automaat lukt het wel, we staan met meerder campers en hebben uit zicht op het Vatternmeer. Ik dacht kan Gerard nog even vissen maar het is de hele dag al niet van het denderende weer het spettert wat en het is kil, hij zegt dan ook ik ga niet aan die waterkant staan kou kleumen. Na het eten maken we nog een ommetje met Booh de wind is weer weg en dan valt de temperatuur wel weer mee, het is nog licht want het is al redelijk vroeg donker. O ja gisteren geen lampje maar vandaag brand hij weer 😂. En die Zweden zijn Die Hards je ziet er nog steeds een heleboel in een korte broek en t-shirt en de temperatuur was van de week rond de 5 graden overdag. Het was vandaag ook de dag van J.P.Vis en Zonen uit Kwintsheul ze kwamen ons meerdere keren te gemoed..